

Przedszkole Publiczne Nr 11
Przedszkole istnieje od 1 października 1993 r, mieścimy się w wolnostojącym budynku 2 kondygnacyjnym przy ulicy Mazurskiej 19 na osiedlu Pobitno.
Placówka jest monitorowana, ogrodzona, posiada bogaty w zieleń ogród i plac zabaw.
Placówka posiada bardzo dobre warunki lokalowe: 8 słonecznych sal zajęć, szatnia, hol do zajęć rytmicznych, salę do zajęć ruchowych, pracownię logopedyczną, kuchnie z pełnym zapleczem gastronomicznym.
Plan dnia:
Plan dnia 3-4 latków:
630 – 815 Zabawy swobodne według inwencji dzieci z niewielkim udziałem nauczyciela, czynności opiekuńcze.
815 – 830 Zabawy ruchowe. Zabawy integracyjne przy muzyce. Czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne.
830 – 900 Śniadanie, doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków.
900 – 1000 Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego.
1000 – 1015 Drugie śniadanie
1015 – 1130 Zajęcia edukacyjno – wychowawcze, zabawy dydaktyczne, ruchowe, tematyczne.
1130 – 1200 Zabawy i gry ruchowe, zabawy integracyjne, zabawy przy muzyce.
1200 – 1215 Obiad I – zupa. Ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami.
1215 – 1430 Odpoczynek, relaksacja, słuchanie bajek, muzyki relaksacyjnej.
1430 – 1445 Obiad II – drugie danie.
1445 – 1700 Kontynuacja działalności edukacyjnej, zajęcia dodatkowe, zabawy i gry dydaktyczne.
Plan dnia 5-6 latków:
630 – 815 Zabawy swobodne według inwencji dzieci z niewielkim udziałem nauczyciela, wykonywanie zadań indywidualnych.
815 – 830 Ćwiczenia poranne. Zabawy integracyjne przy muzyce. Czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne
830 – 900 Śniadanie.
900 – 1000 Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o nową podstawę programową.
1000 – 1015 Drugie śniadanie.
1015 – 1145 Zajęcia edukacyjno – wychowawcze, zabawy dydaktyczne, ruchowe, tematyczne. Spacery, wycieczki, zabawy na świeżym powietrzu.
1145 – 1200 Zabawy i gry ruchowe, zabawy integracyjne, zabawy przy muzyce. Czynności porządkowe, higieniczne, mycie rąk.
1200 – 1230 Obiad I – zupa.
1230 – 1430 Relaksacja, słuchanie bajek, zabawy integracyjne, gry planszowe, konstrukcyjne, utrwalanie wiadomości z zakresu zajęć edukacyjnych, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacery.
1430 – 1445 Obiad II – drugie danie.
1445 – 1700 Kontynuacja działalności edukacyjnej, zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia gramatyczne, słownikowe, praca wyrównawcza i indywidualna.
Zajęcia:
Zajęcia posiadają treści edukacyjne:
- aktywność społeczna /poznawanie bliższego i dalszego otoczenia dziecka
- językowa /przygotowanie dzieci do nauki czytania i pisania, rozwijanie zainteresowań książką, uważne słuchanie, wyraźna mowa i opowiadanie dziecka
- poznawcza /edukacja matematyczna, przyrodnicza i ekologiczna, rozwijanie myślenia, ćwiczenie pamięci i koncentracji uwagi
- artystyczna /muzyka, plastyka, teatr i technika
- ruchowa i zdrowotna /rozwój fizyczny i sprawność ruchowa, dbałość o zdrowie i bezpieczeństwo na co dzień
Zajęcia dodatkowe:
- języka angielski,
- rytmika,
- katecheza,
- logopeda,
- audycje muzyczne
Metody stosowane w pracy z dziećmi stosowane w przedszkolu:
– metoda relaksacyjna wg Anny Polender – wpływa na poprawę koncentracji uwagi i sprawności psychomotorycznej dziecka,
– metoda relaksacyjna wg Bożeny Lewickiej – zabawy pomagają przełamać izolację dziecka, zmniejszyć jego napięcie psychiczne i mięśniowe,
– metoda pedagogiki zabawy „KLANZA” – jej zadaniem jest dostarczenie różnych bodźców oddziałujących na sferę emocjonalną dziecka,
– drama,
– metoda ruchu rozwijającego Veroniki Sherborn’e – jej celem jest, oprócz usprawniania ruchowego, osiągnięcie wewnętrznego spokoju,
– metoda Le Bon Depart – metoda wzrokowo-słuchowo- motoryczna,
– edukacja matematyczna sześciolatków E. Gruszczyk – Kolczyńskiej, E. Zielińskiej – wykorzystanie proponowanych scenariuszy zajęć do kształtowania i rozwijania pojęć i umiejętności matematycznych,
– metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz – służy nie tylko usprawnianiu czynności poszczególnych analizatorów, uczestniczących w procesie czytania i pisania,
– metoda ćwiczeń grafomotorycznych Hany Tymichowej- służy osiągnięciu przez dziecko gotowości do nauki pisania,
– metoda aktywnego słuchania muzyki Batti Strauss – istotą tej metody jest chęć przybliżenia dzieciom muzyki klasycznej,
– metoda „Edukacja przez ruch” – kinezjologiczny system kształcenia i terapii D. Dziamskiej wykorzystujący naturalny, spontaniczny ruch organizmu w procesie jego rozwoju.
Opłaty i wyżywienie:
Opłata za przedszkole składa się z dwóch części:
I część – opłata za żywienie (tzw. wsad do kotła) – w bieżącym roku szkolnym została przyjęta stawka żywieniowa 4,00 zł. i jest ona płatna z góry.
II część – opłata za pobyt powyżej 5 bezpłatnych godzin nauczania, wychowania i opieki uwarunkowana jest uchwałą Rady Miasta i płatna jest z dołu.
Jadłospis na stronie internetowej przedszkola.
Kadra:
W przedszkolu zatrudniona jest wykwalifikowana i kreatywna kadra pedagogiczna z bogatym doświadczeniem zawodowym.
Adres:
35-620 Rzeszów ul. Mazurska 19
Telefon: (17) 748 32 62
Godziny pracy: 6.30 – 17.00